„Vrem să strângem milioane de fani să vină cu bani de acasă și nu vin 10.000 la un meci. Din gură putem face multe”

de | octombrie 17, 2015

Antrenorul secund al Stelei, Nicolae Dică, a susținut sâmbătă dimineață, o conferinţă de presă. Întâlnirea cu presa a avut loc la centrul de pregătire de la Domnesti, acolo unde roș-albaștrii se pregătesc ocazional. Vă prezentăm declarațiile lui Dică la principale temele abordate în conferință.

  • Legat de partida pe care Steaua o va disputa cu Petrolul Ploieşti

Băieţii sunt foarte bine, venim după o perioadă foarte bună. Avem un meci foarte dificil contra Petrolului. Sunt foarte mulţi jucători cu experienţă: Marinescu, Ropotan, Varga…, jucători care au jucat la echipe bune din România şi ne aşteaptă un meci dificil.

Ţinând cont de teren, este şi mai dificil. Dar noi am jucat pe un asemenea teren la Craiova pot să spun poate chiar mai prost decât cel de la Ploieşti şi am reuşit să câştigăm. Din păcate pentru cei de la Ploieşti au reuşit să facă un stadion foarte frumos şi nu reuşesc să întreţină un gazon care ar fi un lucru mai mic pot să spun, dar nu sunt eu în măsură să comentez foarte multe despre acest lucru. Sunt jucători cu experienţă în echipa Petrolului şi nu ne va fi uşor să câştigăm la Ploieşti. Ne dorim din tot sufletul să reuşim să câştigăm„, a adăugat tehnicianul.

  • Despre jucătorii cu probleme medicale

Hamroun a început să facă, de vineri, antrenamente cu echipa. Se pregătește cu noi, este bine, nu mai are probleme. Tade este în continuare accidentat și nu știm acum cât va lipsi. Și Rareș Enceanu are o problemă”.

  • Referitor la suporteri

Jan Pavel a anunțat că pe 24 decembrie fanii Stelei vor să preia sigla de la Armată (CSA Steaua),  și echipa de la Gigi Becali (FC Steaua), pentru a încheia odată pentru totdeauna conflictul care a dezbinat suporterii și clubul. Sub deviza „Ne vrem clubul inapoi”, „Vrem să formăm clubul pe modelul celor de la Barcelona„, a spus Jan Pavel.

Întrebat despre acțiunea suporterilor, care organizează un protest la contra celor de la CSA Steaua, dar și FC Steaua, Nicolae Dică a declarat că înțelege cum cred suporterii campioanei că pot susține financiar o echipă și a comentat pe larg.

Fiecare face ce vrea. Și la Rapid au vrut să ia suporterii echipa, văd că cei de acum nu pot s-o țină nici în Liga a 2-a. (N.R.Azi, Pojorâta -Rapid 2-1!!!).Probabil că ne credem prin Germania sau alte țări dezvoltate. Noi nu strîngem 10.000 de oameni la un meci din Liga 1, nu dăm 10 sau 20 de lei pe bun bilet, dar știm să dăm din gură. Când vine vorba de fapte, o lăsăm mai moale.  Din gură se fac multe, dar în practică e mai dificil. 

Nu vreau să iau apărarea domnului Gigi Becali, dar îmi aduc aminte că în 2004, când am venit eu la Steaua, patron era tot dânsul. Şi spunea că va duce Steaua în Liga Campionilor. Trecuseră şapte ani de când Steaua nu mai fusese în Liga Campionilor şi toată lumea râdea. După un an de zile a dus Steaua în Liga Campionilor. Oare dânsul nu are niciun merit la acest lucru, că Steaua s-a menţinut întotdeauna pe culmile cele mai înalte, că aproape în fiecare an să câştige campionate, să meargă în cupele europene, în grupele Ligii Campionilor sau Europa League 12 ani la rând? 

Nu este un lucru uşor să ţii o echipă ca Steaua. Vedeţi şi voi, la Rapid de exemplu a plecat domnul Copos când toată lumea îl blama şi se lua că să plece să plece şi a plecat şi a ajuns echipa în Liga 2. Şi în Liga 2 se chinuie. Este uşor să dăm cu pietre, să aruncăm cu noroi în unele persoane când noi nu putem să facem o echipă de Liga 1 şi vrem să facem echipă de Liga Campionilor. Acum 2-3 ani, aceeași suporteri ieșeau în stradă la titlu, la fel când eram noi jucători, eu cu Mirel, dar acum vor altă echipă.

În fine, nu vreau să spun nimic rău de suporteri, dar dar trebuie să discutăm pe lucruri reale.

Patronul este acelaşi care a fost şi acum şapte ani, şi acum trei ani, când ei erau alături de echipă. Patronul e același ca în momentul în care oamenii se bucurau și ieșeau în stradă după victorii.

Jucătorii care sunt astăzi în lotul Stelei, acum doi ani i-au scos în stradă pe toţi, acum trei ani…  Noi cei care antrenăm în acest moment, la fel, acum zece ani, acum opt ani pe aceiaşi suporteri i-am scos în stradă. Consider că ei ar trebui să vină la meciuri să se bucure alături de noi pentru că şi noi merităm acest lucru, pentru că muncim pentru această echipă„, a zis Nicolae Dică la conferința de presă.

Transcriptul declarațiilor s-a preluat presa sportivă

Nota Redacției

Statistica pare să-i dea dreptate lui Dică. Vă arătăm fluctuația mediei/sezon a fanilor Stelei prezenți pe stadionul din Ghencea și Național Arena, cumulat, în ultimele 14 sezoane de Liga 1. În subsidiar, pentru conexiuni, am completat cu locul în campionat și prezența în Europa.

În  aproape jumătate din sezoane, 6 din 14, media a fost sub 10.000 de spectatori. În 10 sezoane din 14, media a fost sub 13.000, la o echipă cu peste 4 milioane de fani, din peste 20 de milioane de locuitori. 

  • 2002-20039.500 / Loc 2,  nu a participat în UEFA
  • 2003-2004 – 12.200 / Loc 2, eliminată de Liverpool în turul 2 al Cupei UEFA
  • 2004-2005 – 15.700 / Titlu, optimi  Cupă UEFA  cu Villarreal (a eliminat Valencia)
  • 2005-20068.800 / Titlu, play off CL,  semifinala Cupă UEFA cu Middlesborough
  • 2006-2007 – 12.900  / Loc 2, gr CL– loc 3, 16-zecimi UEFA cu Sevilla
  • 2007-2008 – 12.300  / Loc 2, gr CL– loc 4 cu Sevilla şi Arsenal
  • 2008-2009 – 12.100  / Loc 6, gr CL– loc 4 cu Bayern, Lyon și Fiorentina
  • 2009-20107.400 / Loc 4, gr EL-loc 4 cu Fenerbahce şi Twente
  • 2010-20118.400 / Loc 5, gr EL- loc 3, în spatele lui Liverpool şi Napoli.
  • 2011-2012 – 15.400 / Loc 3, gr EL-loc 2, „16”-imi cu Twente
  • 2012-2013 – 20.300 / Titlu, gr EL-loc 1optimi  EL cu Chelsea (a eliminat Ajax)
  • 2013-2014 – 15.500 / Titlu, gr CL-loc 4 cu Chelsea, Schalke și Basel
  • 2014-2015 7.800 Titlu, gr EL-loc 3 cu Dinamo Kiev și Aalborg
  • 2015-20167.200 / Loc 2 pe 13 etape, play off CL și EL.

În cele 14 sezoane se observă o evoluție aproape ciclică a prezenței suporterilor. Exceptând sezonul 2012-2013, restul sunt foarte departe de ce ar putea defini o „cea mai iubită echipă”, „spirit” etc.

Concluziile le trageți voi.

XRay

25 de comentarii la „„Vrem să strângem milioane de fani să vină cu bani de acasă și nu vin 10.000 la un meci. Din gură putem face multe”

  1. empyro

    Medie liga 2-a germana : 2. Bundesliga 17,888 (+649)/ Top echipa : 1. FC Koln 1. FC Köln (19th / 46,235)
    Daca vrea cineva o comparatie head2head inserata in articol, poate va ajuta acest material : http://stadiumdb.com/news/2014/08/10_ranking_here_are_the_best_european_clubs_by_attendance

    In rest, desi partial subiectiv cand a venit vorba de becali, Dica a spus un adevar dureros. Orice astfel de demers la noi, moare din fasa, fiindca la romani sportul asta nu este iubit si inteles cu adevarat.

    1. empyro

      P.S. : Tot din acel articol reiese si faptul ca in sezonul de top pentru audienta (dupa anul 2000), ’12-’13, Steaua cu media de 20.300 spectatori s-ar fi clasat pe pozitia 103 europeana !!!
      Iar cu sezoanele in care a adunat sub 10.000, nu ar fi INTRAT NICI MACAR IN TOP 230 Europa. Asta da public pentru o fost castigatoare a CCE si a Supercupei Europei 🙂
      De remarcat ca FC Koln, intr-un sezon de liga a 2-a germana in care avea sa retrogradeze IN A 3-A LIGA ! Strangea o medie de 46.000 desi avea sa termine PE LOCUL 19 in 2.Bundesliga….

  2. dalexandru20

    Mda, tot fanii sunt de vina… fotbalul inseamna doar statistica, nu si marketing, decenta, respect si toate cele…
    Adevarul e ca nici maine, daca echipa asta ar castiga CL batand Realul la scor, cu actuala conducere, sau cu CSA in frunte, nu merita sustinerea nimanui, nu merita niciun fan: primii o trateaza ca o jucarie, oaie de muls si li se cam rupe de fani sau palmares cat timp banutul merge, iar cei din urma vor sa le ia locul primilor, tot cu marketing 0 dar cu spate de jepcari ca, na, ei sunt de la stat…Deviza ambilor:”veniti ca sunteti multi, prosti, iar maine Steaua joaca cu Sevilla; umpleti stadionul!”.
    Adevarul e ca oamenii care cat de cat mai au ceva in cap se feresc si sa preia un astfel de club, nu simt nevoia sa sustina un astfel de club si nu vor sa dea 10 lei-20 lei pentru a avea parte de paine si circ, iar locul lor e luat, in mare parte, de samantari: 7000-8000, cam cati nu au avut bani sa manance la mall in ziua respectiva(sunt curios ce inteleg copiii adusi de parinti la stadion, care nimeresc langa generatia facebook)…
    Iar statistica de mai sus cu rezultatele obtinute in ultima vreme, este ca imaginea unui crin crescut in mijlocul unui rahat: e frumos, impunator, valoros, dar tot ce e in jur e urat si pute, iar multi fug de miros; de aia sunt 7000 la meci: ca prea multi s-au c….t in tot ce inseamna fotbalul.

  3. xray Autor articol

    Marketing si „toate cele” la Pojorâta.
    Tribunele şi camioanele! Două basculante pline ochi au dublat capacitatea micuţului stadion. S-a înlocuit celebra cuva de excavator, poate mai pitorească, dar şi mai neîncăpătoare. 🙂

    În imagine, „ultrașii” din Pojorâta la meciul cu Rapid, plecat fără puncte, învins de o echipă comunală, Bucovina Pojorîta, cu scorul de 2-1. Ca amuzament complet, unicul gol al rapidiştilor a fost marcat dintr-un penalty controversat. În momentul acordării, prin spatele porţii a trecut un cortegiu funerar. Tribunele au început să strige „Pomană, pomană!”, aluzie la suprapunerea celor două evenimente.

    Daca și pentru dragoste trebuie marketing, înseamna că suntem pe drumul cel bun. Nu se mai poate iubi un club fără reclame care să te atragă… Totul se vinde și se cumpără. De la dragoste pe bilete… până la istorie, emblemă și identitate oferite pe chirie la licitație publică.
    Capitaliști sadea. Mă rog, nu toți. Doar la Steaua. La Pojoâta… etc., nu.

    Unde dragoste și pasiune nu mai e, nimic nu e!
    Unii au ajuns să pună mai multă pasiune în ei insiși ca stelisti, decât în clubul Steaua (CSA și FC). Steaua a devenit un motiv să stea impreună socializând cu pasiune și o „cetățenie” pentru propriul lor brand de grup.

  4. dalexandru20

    Marketing inseamna progres, inseamna dezvoltare, in orice domeniu, oriunde in lume si fara el esti mort. Marketingul umple tribunele nu faptul ca te inconjori de foste glorii dupa care sa-ti ascunzi lipsurile, sa chemi lumea la televizor pentru a umple stadion inseamna sa cersesti, nu marketing; iar banul samantarului si al pomanagiului e la fel de bun ca al intelectualului si al bogatului; daca nu esti capabil sa atragi la stadion nici una nici alta desi ai conditiile necesare, clar ai o problema mare care porneste de la tine nu de la suporteri. Iar, daca a ajuns Dica sa dea raspuns oficial suporterilor legat de situatia de la club…
    Miile alea de suporteri care lipsesc, nu lipsesc ca sunt la fel, sau ca gandesc la fel, sau ca sunt la fel de inteligenti sau ca sunt dezbinati sau balarii… lumea nu mai vine ca nu mai e atrasa.
    Marketing inseamna si sa-ti fixezi un public tinta pe care sa-l aduci la stadion;nu poti sa spui „veniti” si pe urma sa te plangi ca esti fluierat, injurat din tribune.
    Mrketing inseamna sa stii sa te vinzi. Ca sa vinzi, mai intai trebuie sa fii obiectiv cu tine si sa-ti vezi problemele; prostii cauta vinovati, desteptii cauta solutii…
    Totul se vinde si se cumpara de cand lumea si da, ai dreptate, multi sunt mai stelisti ca Steaua dar problema nu sunt ei, ei sunt un efect, nu cauza. Steaua va ajunge si mai rau nu trasa in jos de suporteri ci impinsa de cei ce se ocupa de ea. Partea cu dragostea e mai mult pentru copii in situatia de fata.

    1. empyro

      Las-o moarta cu marketingul ala ca nu e adevarata cauza. In Romania chestia asta nu functioneaza, fiindca nu exista interes, plain and simple. Despre ce marketing sa vorbim cand din minimul deja existent, probabil sub 10% cumparau produse oficiale si restul, din „dragon” si Obor ?! Orice idiot care are o afecerea in romania nu arunca pe geam o astfel de initiativa daca ar functiona.
      Ziceai mai sus de „oamenii de calitate” care nu mai au chef si nu mai vin. Asta e o scuza penibila, nu mai au chef fiindca acum sunt „alte lucruri mai interesante de facut”. Si asta se cam intampla de la Revolutie incoace. Ce crezi ca in timpul salbelor de titluri din anii ’90 lua lumea cu asalt Ghencea ? Da, la derbiuri si in ordine cronologica cu echipele care chipurile se bateau la titlu, Craiova la inceput, apoi FC National si emulatie tiganului cu rapeedo lui Copos pe final si evident derbiurile cu potaile. In sezonul ’95-’96, in UCL acasa cu Dortmund au fost 10.000, iar cu Juventus (deh ultima etapa calificarea din grupa compromisa si era si Mos Nicolae 🙂 ) 3.000 de spectatori.

      Deci te mai intreb o data. CARE MARKETING ?! Marketing dezvolti cand ai o baza, cand nu ai, mergi pe avarie. Mi-a placut si faza asta ” primii o trateaza ca o jucarie, oaie de muls si li se cam rupe de fani sau palmares cat timp banutul merge”. Pai bine-bine, dar aia de la FC Koln cum s-or fi simtit cand din cauza managementului au ajuns in Liga a 3-a ?! Ce i-a motivat sa vina in medie 46.000 la toate meciurile din acel sezon de Liga a 2-a ? Le-au dat cremwursti promotionali, bere ? Pai daca se intampla treaba asta in Romania NU MAI VENEA NICI DRACU ! Cu toata mama marketingului.
      Reiau ce am spus si anterior : aia au cultura fotbalului, romanul are cultura gratarului si nimic nu poate schimba treaba asta. Poate peste ani si ani, cand ne mai urbanizam si luam cu asalt scolile. Dup-aia ma gandesc ca o sa luam cu asalt si stadioanele si o sa avem si marketing, presupunand ca va mai exista fotbalul romanesc pana atunci…

      P.S. : Stii de ce nu se baga cineva serios (fie roman sau strain) in fotbalul nostru ? Uite fiindca n-are clientela si a baga bani aici echivaleaza cu a le da foc. Si un miliard daca as avea nu as investi in fotbal aici. M-as duce frumos in Polonia, in Cehia, in Grecia, in liga a 2-a germana, undeva unde acest sport e apreciat…

    1. siegfried

      Ideea asta creaţă a avut-o şi PCR-ul în 1961 când a retras echipele de club din cupele europene (inclusiv Steaua) şi naţionala din preliminarii pe motic că era ciuca bătăilor. Speram că în ultimii 50 de ani am mai evoluat. Speram degeaba pare-se.

  5. dalexandru20

    Oamenii care cumpara produsele din dragon si din obor le cumpara pentru ca au cam aceeasi calitate cu ceea ce ofera magazinele oficiale la pret cel putin dublu; nu e nimeni vinovat decat ei pentru preturile fixate la calitatea care o ofera. Cea mai mare parte din vina o are statul pentru ca toata lumea stie de ce e in dragon dar nimeni nu face nimic asta pentru ca banutul merge… asta la echipamente. O alta problema, tot de calitate, e ca nu poti lua o doza de bergenbier, pui logo-ul clubului pe ea si o vinzi cu 6 lei in loc de 2. Mai intai te intrebi cati beau berea respectiva…
    Un alt aspect e ca stiu multi „idioti” care merg pe ideea asta si au afaceri de succes numai ca ei, spre deosebire de majoritatea, produc ceva de la 0 nu cumpara mai ieftin ca sa vanda mai scump, asta se cheama bisnita.
    Oamenii de calitate nu mai vin ca stadioanele sunt pline de ciori, de habarnisti si de tot ce e mai rau pentru ca asta au atras penalii care conduc fotbalul romanesc, becali nu e o exceptie. Si nu cred ca aia care nu mai vin la meci se duc la teatru sau fac cine stie ce lucruri interesante, cred ca prefera sa vada meciul la televizor.
    Aia de Koln au ajuns unde sunt pentru management defectuos dar macar ei au asa ceva, nu cred ca si-au jignit sau desconsiderat fanii sau i-au aratat cu degetul. S-or fi simtit umiliti, dar au simtit ca nu sustin jucaria unui copil cu bani si nu cred ca stadioanele nemtilor sunt pline de licentiati sau au toti o cultura vasta si isi povestesc in pauza meciurilor trecutul glorios al clubului. Cred ca vin pentru ca se simt bine.
    Marketing inseamna nu doar sa deschizi baze sportive, desi ar fi utile, inseamna sa investesti in imagine si poti porni de la a-ti tine gura atunci cand trebuie; iar ca sa ai cultura fotbalului trebuie sa ai fotbal mai intai.
    Iar cineva serios nu se baga in cardasie cu penali, penali care la randul lor lucreaza cu oameni gen Mustata… cam asta e problema, ca fotbalul apartine momentan infractorilor care nu sunt in stare sa-l gestioneze nu pentru ca nu exista clientela, clientii ti-i faci. Asta cu miliardul e buna, sunt sigur ca doar de bani e nevoie ca sa ai succes

    1. empyro

      Referitor la faza cu miliardul stii cum e, sunt afeceri explozive (unde iti asumi riscuri uriase) si afaceri steady (risc mic, amortizare pe termen lung). Sa investesti in fotbalul german (cu limitarile de rigoare impusa de legislatie germana) imi pare o afacere steady.
      Referitor la celalalt aspect cu clientela pe care ti-o faci. Nu e deloc asa. Ca nu pleci de la zero si faci investitii mari, daca iei un „gigant national” precum Steaua. Daca ai pleca de la nimic, ar trebui sa fii ca CFR Cluj. Ei bine uite ca astia au plecat din zero, au facut treaba, au stat bine la capitolul „marketing” si si-au luat-o in freza, fiindca in lipsa rezultatelor, minunatii suporteri romani s-au indepartat de stadion.
      Legat de calitatea produselor originale, sa ne fie cu pardon. Un echipament Nike este calitativ la acelasi nivel cu unul al Barcelonei. Problema e ca romanul nu vrea sa dea peste 200 lei pe el si prefera sa dea 40 la tigan la Obor.
      Si discutia nu e despre cat de infractor e becali sau ceilalti implicati in fotbalul romanesc. Probabil de suparare ca Hoeness a fost dovedit, fanii lui Bayern ar fi trebuit sa ia o pauza de la meciuri. Cred ca e destul de evident deja ca trebuie sa ne uitam in ograda noastra si sa ne facem si noi fanii o analiza.

      Cei din Koln vin la meciuri pentru ca au placerea fotbalului in sange. Pentru ca dupa munca se duc acolo sa se relaxeze, sa se destinda si sa urmareasca un spectacol „sacru” pentru ei, indiferent ce rezultate inregistreaza, in ce liga joaca, respectiv cat de abila e conducerea. SI asta cu „aia macar au un management prost, dar il au”, imi pare foarte, foarte trasa de par. Maine poimaine ar trebui sa ne plangem si ca e clima foarte aspra in Romania, vara prea cald, iarna prea frig si de asta nu mergem la meci.
      Pai daca s-ar face o echipa „a fanilor” cum popos anunta unii prin presa, dupa doua trei, zece rezultate mai proaste ar incepe discutiile.

    2. vitto

      auzi, ia incearca sa debitezi plictiselile astea lu’ Hoeness de la Bayern, sau lu’ Agnelli si Moggi de la Juventus, sau lu’ Rosell de la Barca, sau lu’ Mendoza de la Real……si sa le faci bavarezilor, juventinilor, barcelonezilor sau realistilor teoria cu penalii care conduc…… tupeu de pseudointelectual!

  6. xray Autor articol

    Marketingul este o disciplină și activitate comercială care pornește de la cunoașterea nevoilor cumpărătorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi.

    In fotbal, principala nevoie a microbistului este să vadă un joc frumos și performanță. Echipa de fotbal este pricipalul vector de imagine în marketing și promotoare în vânzari. Nu mai vinzi nici un abonament, un fular, cu o ciucă a bătăilor.

    Pentru cei care nu contează decât clubul și culorile, noțiunea de marketing este superfluă. Ei vin la meciuri în orice condiții, dacă au bani de bilet.

    Mediu (stadionul) este ca in economie. Nu poți sta într-o cameră de 5 stele, daca ai bani numai pentru 1-2 stele. E ca și cum ai construi un Hilton să inchiriezi camere la săraci cu 10-20 lei/noapte. La Steaua e și mai complicat și invers. FC e chirias la CSA, iar proprietarul este statul, care ia preț de Allianz Arena pe o pârloagă, dar modernizari ioc.

    Ilie Oana și Cluj Arena vor ajunge și ele repede pârloage. La Ploiești deja „pasc” râmele pe gazon. Sunt prea scumpe costurile de întreținere față de prețul la care ai putea fixa biletele. Idem Național Arena.

    În restul economiei, marketingul dă roade în mediu concurențial și piață solvabilă. Totul în marketing este limitat de puterea de cumpărare a clientului. Altfel, degeaba. Omul are multe nevoi, dar puțini au și bani să le satisfacă. De aceea mulți fac rabat de la calitate pentru a putea cumpăra un produs.

    Scuzele pentru absenteism se găsesc ușor. De ani de zile se tot invocă diverse și „vinovați de serviciu”, de parca mari cluburi ca Bayern, Juventus, OM și alte cluburi nu au pușcăriașii lor etc…

    Problema celor cu scuzele e că nu-i acuză nimeni de nimic. Nici un club nu poate invinui pe cineva că nu vine să-l susțină. Ar fi culmea. Poate acuza doar ipocrizia din pozitiile publice.

    În fine, de peste 10 ani, în România a scăzut interesul pentru fotbal, ca prezență pe stadion, și prin concurență cu TV-ul. Asta și din cauza zilelor și orelor de disputare, dar și pentru că toată Liga 1 e la TV. E mai comod… La fel ca cinematogaful vs TV/internet, ziarul pe hârtie vs electronic, carte vs internet etc.

    1. leoc980

      La Steaua e și mai complicat și invers. FC e chirias la CSA, iar proprietarul este statul, care ia preț de Allianz Arena pe o pârloagă, dar modernizari ioc.

      Ca sa vezi cum iti dai cu economia in cap: pai daca ai bani, du-te pe Allianz sau construieste-ti unul! A, nu ai bani? Nu ti-ai construit tu un Allianz? Nu ai alte optiuni? Bine ai venit in economia de piata, saracule!

  7. asprilia

    @xray ,la pojorata sunt mai multi fani ca la fcsb si mai vocali ,nu samantzari coclitzi care isi fac selfiesi poze pe facebook,la dica ii inteleg frustrarea ca joaca cu 500 defani pe meci ,dar asta e opera ciobanului,pana si cei care il urcau pe maybach l-au parasit ,nici o problema ,,ei,, o sa revina la finalele de cupa,la un meci de europene ,sau cu astra,dupa aia iarasi ,,mucles,, pe mall arena ,, se aud doar jucatoriii vorba lui daniel stanciu de la recas timisoara,totusi dica sa isi vada de antrenorat ,nu sa vorbeasca el de ce fac ,,suporterii,,vad ca a baut apa dupa ducadam si s-a imbatat

  8. siegfried

    Dintre toate sectele de stelişti de departe cea mai enervantă e secta smiorcăiţilor. Întotdeauna găsesc motiv pentru care ei nu vin la meci, ba stadionul e o ruină, ba e mall, ba echipa nu joacă nimic, ba e adversarul prea slab, ba marketingul (WTF ?!?) . Sunt genul de oameni care ar găsi o hibă şi dacă patron ar fi Dumnezeu din ceruri, iar în echipa i-am avea pe Neuer, Messi şi Ronaldo.

    1. dalexandru20

      Prietene, vin la meciuri dar cand vad aplaudaci, samantari si desculti in teren, ma intreb ce caut acolo. Iar realitatea e ca nu avem echipa, patron e un dobitoc, csa pune bete-n roate si fotbal nema. Intrebarea mea e ce vezi tu asa de bun de ti-ai vinde sufletul?

      1. empyro

        Faptul ca nu te obliga nimeni sa o faci ? Realitatea e ca nu am avut echipa in multe momente si doar ne-am bucurat de putinele „suisuri”, vezi exemplele de mai sus. Si atunci te intreb eu, ce te-a tinut aproape pana acum ?! Si ma amuza treaba asta cu samantarii si descultii. Dar ia spune-mi tu, nu cam asa sunt majoritatea romanilor ?

        1. dalexandru20

          Sincer da, majoritatea cauta exemple dar nu le găsesc, dar nici nu se cultiva ceva anti…iar dorinta altei tari, campionat, nu-mi pare sanatoasa ci lasa si denota frustrare. Aproape m-au tinut sentimentul de performanță, putinele momente de fotbal si rarele clipe in care am simtit ca e clubul Steaua si nu echipa lui gigi. Cand nu mai simt nevoia nu voi veni la meciuri.Daca tot raspunzi la intrebari cu intrebare, tu ce anume vezi la echipa de acum, ce iti place de vii la meciuri? Vii macar?

  9. leoc980

    Pacat ca oameni ca Dica, pentru care suporterii si-au facut zile negre cu jigodia creditoare, cred ca pupatul in cur e solutia. De fapt, dupa ce Hagi, Lacatus si Radoi pupa motul rahatului, ce sperante sa mai ai?

Lasă un răspuns