Ne trebuie și scut antigogoși!

de | februarie 23, 2017
MApN susține că e obligat prin lege să-și facă echipă de fotbal

După o lună de cercetări, Corpul de control și inspecţie din MApN a descoperit motivul nedospit pentru care Armata are nevoie de o echipă de fotbal. Nu se simte capabilă să valorifice altfel marca Steaua, adică “prin stabilirea, negocierea și încasarea unor taxe de licenţă”.

“Timpul necesar pentru aceste demersuri”, precizează comunicatul Ministerului, “ar fi putut excede intervalul de cinci ani de protecţie a mărcii permis de lege”. Există o prevedere în Legea mărcilor, 84/1998, conform căreia titularul pierde dreptul asupra mărcii, dacă “fără motive justificate, marca nu a făcut obiectul unei folosiri efective pe teritoriul României pentru produsele sau serviciile pentru care aceasta a fost înregistrată” (art.45, a). Dar intervalul de protecţie al unei mărci nu e, așa cum susţine MApN, de cinci ani, e de zece ani. Și poate fi prelungit periodic.

Marca înseamnă toate sporturile
Iar “folosirea efectivă” a mărcii Steaua nu se referă strict la fotbal. Când a fost evaluată marca, la 57,3 milioane de euro, au fost luate în calcul toate secţiile CSA. “Steaua înseamnă 17.416 medalii, cupe și campionate”, anunţa juristul Florin Talpan. Iar MApN saluta munca evaluatorului, anonim, de altfel, dar “selectat printr- o procedură competitivă și transparentă”.

CSA nu s-a luptat în instanţă cu Gigi Becali pentru că a pierdut vreun moment marca Steaua. Nici n-avea cum, titularul mărcii e statul român. CSA, după cum menţionează și Corpul de control al MApN, e doar un “administrator de bunuri publice patrimoniale”. Miza procesului cu Becali se referă la dreptul de utilizare, nu la dreptul de proprietate. Ca dovadă, CSA și-a reînfiinţat secţia de fotbal înainte de sentinţa definitivă.

Evaluarea, armă de război psihologic
În primăvara lui 2015, CSA a pus pe masă în jur de 90.000 de euro, pentru a plăti serviciile de evaluare și de stabilire a prejudiciului. Caietul de sarcini prevedea și calcularea taxei de licenţă pentru clasa fotbal și ulterior pentru toate celelalte clase și produse din certificatul de marcă“, preciza MApN într-un comunicat.

În toamna lui 2016, era lansat spre dezbatere publică un proiect de HG: MApN, prin CSA, era abilitat să organizeze licitaţii și să transmită prin licenţă dreptul de folosinţă asupra mărcii Steaua, “pentru activitatea de fotbal”. Fotbal și atât, nu fotbal profesionist, nu fotbal de performanţă. Preţul de pornire era de 3,7 milioane de euro pe an, fără TVA. Jumătate din suma încasată urma să meargă la bugetul de stat, jumătate – la bugetul CSA.

Decât campion mai bine bugetofag
Ar fi fost interesant să aflăm taxele de licenţă pentru celelalte sporturi, mai ales pentru cele de echipă unde clubul Armatei suferă prin clasamente. Au venit alegerile. Noua conducere a MApN a decis că durează prea mult să valorifici marca. În loc să încasezi 3,7 milioane de euro pe an, mai bine cheltui 3,7 milioane de euro pe an. Pe lângă cele 9 milioane de euro rituale, cât reprezintă bugetul CSA.

Cu banii din taxele pe licenţă la fotbal, handbal, baschet, volei, hochei, rugby, clubul Armatei ar fi constatat că se poate autofinanţa. Că are un buget suficient pentru secţiile aducătoare de medalii olimpice: scrimă, canotaj, kaiac-canoe, gimnastică, judo. Pe deasupra, CSA ar aduce venituri și la bugetul de stat, în loc să-l stoarcă în numele unui management leneș și perdant. Contribuabilul plătește și evaluatori, și avocaţi. Iar după ce plătește, e minţit în faţă, să plătească și mai mult.

În cinci ani, după estimarea MApN, nu poţi organiza o licitaţie. Dar în trei ani poţi promova o echipă din Liga a 4-a în Liga 1, astfel încât promovarea ”să coincidă cu finalizarea lucrărilor de modernizare a Stadionului Ghencea”, adică prin 2020 vara, când începe Euro.

Sigur, exista riscul ca, la licitaţiile pentru folosirea mărcii Steaua, să nu se prezinte nimeni. Iar preţul de pornire să scadă jenant. Dar riscul ăsta e ipotetic, pe când banii publici daţi pe himere sunt siguri.

Maria Andrieș

Preluare de la http://blogsport.gsp.ro/andries

Nota Redacției:

„Raportul Corpului de Control și Inspecție după verificarea modului de gestionare a mărcii STEAUA BUCUREȘTIprezintă o mare minciună în pasajul citat mai jos. Nu știu dacă din dorința de a acoperi cheltuirea banului public pe o evaluare inutilă, fie dintr-o proastă informare.

„În privința valorificării mărcii revenite în patrimoniul clubului prin stabilirea, negocierea și încasarea unor taxe de licență, Corpul de Control a reținut motivarea obiectivă a conducerii CSA, conform căreia timpul necesar desfășurării procedurilor de implementare a acestei soluții ar fi putut excede intervalul de cinci ani de protecție a mărcii permis de lege. Ca atare, în vederea păstrării mărcii “Steaua București” în patrimoniul CSA, a fost reținută ca legală și obiectiv justificată soluția alternativă de valorificare a acesteia prin înscrierea unei echipe de fotbal în liga a IV-a, care să promoveze, prin merit sportiv, în ligile superioare, astfel încât promovarea în Liga I să coincidă cu finalizarea lucrărilor de modernizare a stadionului Ghencea.”

  1. O licitație nu poate dura 5 ani.
  2. Termenul de 5 ani invocat în raport este o aberație dacă se referă la marca „Steaua București”. CSA este proprietar al mărcii „Steaua București” din 1961, când și-a schimbat numele! În 2014, CSA nu a redobândit marca Steaua, ci a obținut în instanță anularea dreptului de a mai deține marca Steaua și SC FCSB SA. 
  3. Termenul de 5 ani este valabil strict la acea sigla/desen inregistrată la OSIM de CSA în 2014, nu la marca „Steaua Bucuresti” deținută de CSA de la schimbarea numelui din CCA.
  4. Marca „Steaua București” nu a plecat niciodată de la CSA și nu o poate pierde decât dacă se desființează clubul sau o vinde. Deci nu exista nicio presiune a timpului.
  5. Legal, CSA putea face echipă de fotbal CSA Steaua București oricând în prioada 1998-2017, fără absolut nicio legătură sau condiționare cu sigla înregstrată la OSIM în 2014.

În concluzie, acest Raport  al MApN despre marca Steaua este o mare inutilitate cu aberații.

X Ray

35 de comentarii la „Ne trebuie și scut antigogoși!

  1. vitto

    bravo xray…… poate muti su ultimele comentarii postate la articolul ref. „raport corp de control”!
    articolul mariei andries este bun, dar in plus lumea trebuie sa citeasca si comentariile la respectivul articol …. sunt cateva (popa, demolarii, viorel) foarte bine asamblate!

  2. vitto

    comentariul userului „popa” de pe gsp (articol maria andries) preluat de blaugrana:

    „popa
    Uite ce spune utilizatorul @ticbis pe blogul tolo.ro : ” Spre deplina lamurire, cred ca se impun cateva precizari de natura organizatorica si legislativa. CSA-ul este un club sportiv multi-disciplinar ce apartine si este finantat de catre Ministerul Apararii, cu un buget anual fix, la care se adauga anumite venituri obtinute din sponsorizari de la companii private si altele din venituri proprii. Sponsorizarile vizeaza reclama (de ex imprimarea denumirii firmelor pe echipamentul de joc si pe banerele afisate in sali si pe stadioane la competitii), iar veniturile proprii se obtin din inchirieri de baze sportive, comercializarea de tricouri sau materiale promotionale si din vanzari de bilete. CSA-ul are prin lege statutul de club sportiv amator sau semiprofesionist; are angajati militari sau civili (directori sportivi, sefi de sectii, antrenori, preparatori fizici, maseori, etc). Sportivii de la toate sectiile clubului sunt LEGITIMATI la CSA, NU ANGAJATI salariati cu contract; ei sunt platiti in limita fondurilor enumerate mai sus sub forma de indemnizatii sau prime, nu au carte de munca la CSA. Asa functioneaza toate sectiile CSA-ului si asa va functiona si echipa de fotbal in ligile inferioare cu statut de amator (din Liga a V-a pana in Liga a III-a inclusiv). Incepand cu Liga a II-a, CSA-ul trebuie sa obtina LICENTA de CLUB PROFESIONIST, altfel nu poate fi inscrisa in competitie. Licenta asta presupune in primul rand sa faca dovada ca echipa de fotbal este administrata de o societate de tip SA sau SRL si in al doilea rand sa inregistreze la FRF CONTRACTELE de munca ale jucatorilor din lot. CSA-l nu poate face asta pentru ca nu-i permite legea; nu exista in organigrama MAPN postul sau functia de „jucator de fotbal”, deci nu poate inscrie pe statele de plata asemenea salariati. Desigur, ii poate angaja pe fotbalisti pe post de militari in diferite functii cu grade de sergent sau de subofiter, insa grila de salarizare in acest caz nu depaseste pretentiile banesti ale niciunui fotbalist decent din Liga a III-a, deci nu putem vorbi nici de valoare si nici de performanta pe plan national sau international. Mai mult, ca membra a NATO, MAPN-ul nu cred ca are voie sa angajeze in structurile sale cetateni africani, brazilieni, argentinieni, sarbi, ucrainieni sau rusi. Deci singura cale a CSA-ului de a ajunge sa evolueze in fotbalul profesionist este sa privatizeze echipa, adica s-o dea in administrarea unei societati private (ceea ce Comandantul Petrea afirma ca nu se va intampla niciodata). Chiar si in cazul asta, societatea care va prelua echipa va fi obligata sa cotizeze anual catre bugetul statului 3,7 mil de euro, indiferent daca va avea profit sau nu, pentru ca asta este suma oficiala si obligatorie pentru oricine doreste sa foloseasca marca Steaua (aici nu e loc de intors pentru ca devine caz de puscarie). Mai mult, taxa asta este doar o franciza (CHIRIE), societatea respectiva neavand niciun drept de proprietate asupra marcii si nici beneficiul asupra palmaresului realizat si asupra trofeelor castigate. Cu scuzele de rigoare, eu nu cred ca exista in lumea asta un patron atat de *** incat sa se inhame pe banii lui la o asemenea teapa, indiferent cat de bogat ar fi el! Ceea ce viseaza dl. comandant Petrea este o utopie, ca sa ma exprim cat de cat elegant. Nu exista (si nu cred ca va exista vreodata) cadru legislativ la ora actuala in Romania care sa permita sa se intample ceea ce afirma acesta. Din pacate, toate „victoriile” obtinute de Talpan in acest razboi a condamnat la disparitie definitiva si dramatica a brandului Steaua: echipa care a continuat traditia Stelei si i-a consolidat performantele si renumele nu mai are voie sa sa numeasca Steaua; echipa pe care o va infiinta CSA-ul nu are voie conform legilor sa depaseasca statutul de amator; o incercare de a o trece la profesionism este ingradita de suma aberanta pe care a impus-o Talpan pentru chiria anuala pe marca; un eventual investitor ar trebui sa plateasca sume uriase fara sa detina in proprietae absolut nimic. Este un cerc vicios in care „desteptii” aia de la MAPN s-au bagat singuri, fara sa-i oblige nimeni! PS: Daca maine cineva de la MAI ar demara acelasi fel de demers pentru actuala FC Dinamo, rezultatul final ar fi identic; sunt stelist de zeci de ani, insa sper ca macar aia au mai mult cap si dispun de mai multa ratiune ca sa se abtina de la a cauta „cai verzi pe pereti”! „

  3. vitto

    alte postari foarte coerente la respectivul articol al mariei andries de pe gsp, cum ar fi cele ale lui „demolarii” sau „viorel”:

    „demolarii (6 comentarii) • 23 februarie 2017, 14:02
    Cateva opinii la subiectul acesta. 1. In 1997 sectia de fotbal Steaua aducea profit clubului de circa 500% dupa declaratiile lui Marcel Puscas, presedintele sectiei. Rentabil, dar profitul mergea la stat. Asa ca a aparut o informare de la FIFA sau UEFA , din care nu se mai gaseste nici macar numarul de inregistrare nici la emitent si nici la primitor. In 1998 a fost fondata ASF Steaua care pana in 2003 a ajuns la un randament de 60-70% ( de la 500%) fiind nevoita sa se imprumute. S-a ales varianta GBecali ( in Romamia neexistand banci capabile sa dea imprumut, si nici imaginea externa nu-i permitea acesul la o institutie bancara externa). Cum a devenit nerentabila intr-un timp scurt? Si de ce a dorit-o GBecali daca era meremtabila? 2. Principalul argument in fata instantei a reprezentantilor Fcsb a fost ca in fapt CSA nu are sectie de fotbal si prin urmare nu a cauzat prejudiciul prin utilizarea marcii, neexistand concurenta directa. Astfel, CSA daca dorea sa pastreze marca integral a fost obligat sa infinteze aceasta sectie. 3. Tot Fcsb a dus si la angajarea expertilor pentru stabilirea valorii marcii, prin contestarea pretentiilor avute de CSA. 4. Intr-o competitie corecta, nu are importanta ca sponsorul e public sau privat. Important este cat de rentabila este investitia. Ca in calculul rentabilitatii este de luat in calcul si imaginea pe care participarea o aduce,este corect. Cu cat competitia e mai prestigioasa si imaginea obtinuta e mai valoroasa ( G Muresan a jucat vreo 7 ani in NBA. Fara realizari extraordinare. Dar e singurul roman care a fost capabil sa ajunga si sa joace 7 sezoane, pe cand alti jucatori romani poate au palmares mai bogat- titluri nationale sau cupe, dar nivelul competitiilor e mult sub cel al NBA). In concluzie, fotbalul romanesc are DOAR un ingredient pe care toti cei implicati il vad: BANI. Doar ca victoriile se obtin cu suflet si nu am vazut vreun automat de suflete……”

    „viorel (4 comentarii) • 23 februarie 2017, 16:01
    Inca o data bravo! Felicitari! Doar cine nu vrea nu observa absurdul si ridicolul din comportamentul MApN, in cazul marcii STEAUA. Ofiteri de moda veche, care inca se mai cred in perioada Pactului de la Varsovia, bazandu-se, din pacate pe o justitie stramba, au ajuns la absurdul de a anula numele unei societati comerciale private, SC FC Steaua Bucuresti, de la Registrul Comercial, dupa ce societatea a functionat 14 ani sub acest nume fara probleme si in contextul in care in Romania mai exita alte cca 20 de entitati care in nume au cuvantul Steaua dar care au ramas cu dreptul de a-l folosi. Este grav ca o institutie a statului, MApN, incurajaza abuzul in serviciu, nevalorificarea bunului statului aflat in administrare si irosirea banului public! 1. Exista, de doi ani, o evaluare a marcii la 3,7 mil euro pe an. De ce nu a fost inchiriata doi ani, cine raspunde pentru paguba si cum se recupereaza prejudiciul de 7,4 mil euro. 2. Aducerea bazei sportive Ghencea in paragina, prin nefolosire si neintretinere. Inchirierea anuala catre SC FC Steaua aducea un venit de minim 1 million de euro pe an. In trei ani s-au pierdut 3 milioane de euro, la care se adauga degradarea iremediabila a bazei sportive. Cine raspunde si cum se recupereaza prejudiciul. 3. MApN solicita fonduri publice, cca 30 mil euro, pentru reconstructia stadionului, degradat din neglijenta si neintretinere. Cum se justifica aceasta noua risipa de fonduri publice si mai ales cine va raspunde de degradarea si ruinarea stadionului care nu va fi folosit la parametrii normali dupa refacere. Aceste aspecte trebuie sa le clarifice corpul de control, dar nu cel al MApN, ci cel al Guvernului, precum si Curtea de Conturi. Sa raspunda MApN la aceste intrebari simple si sa lase disputa absurda, inutila, cu o societate comerciala privata care detine in mod legal echipa de fotbal din liga a I-a.”

  4. blaugrana86

    Bai fraților, dar ăștia de la mapn chiar au luat si ei de bună ideea cum ca aceasta echipă va promova an de an in ligile superioare? Oare ei nu au habar ce înseamnă o competiție sportivă? Sau poate vor evolua singuri :)) . Mai rămâne să ne spună ca după ce va ajunge in mămăliga 1 va câștiga campionatul an de an (cel putin pana va ieși talpan la pensie).
    PS stie cineva o casa de pariuri care sa aiba si ligile inferioare din România? Ma gândesc ca va fi o pâine buna de mâncat in urmatorii ani

  5. fortuneteller

    Mai Vitto, te faci ca nu intelegi ce ti-au spus „liberii”. Ei cred (sincer?) ca vor face bugetul pe baza de bilete si fulare vandute, la care spera sa adauge niste bani din reclame (ca vorba aia, e Steaua!). Mai in secret, ei de fapt spera ca statul roman (adica cetatenii platitori de taxe si impozite, inclusiv cei din Vascauti, Iasi sau Cluj) sa bage bani, iar gusatii cu epoleti sa se fuduleasca cu opera lor. Chestia cu investitorii era o gusa, ca sa atraga niste suporteri, care apoi sa fie pusi la plata. Bineinteles ca speranta lor ca „baietii” sa dea bani pt bilete e utopie pura, si poate va functiona pt o vreme, dar nu e o solutie realista pe termen lung. Si mai ales ca „liberii” se mai si bat cu pumnul in piept ca n-au nevoie de „samantari”…

    1. vitto

      bugetul liber ….. din bilete si pulare….. mda!
      fotbalul inseamna o competitie acerba ptr performanta, iar pe plan international sumele cheltuite de echipele care vor sa se afirme cresc exponential in fiecare an….. in acest timp, in Romania noi nu stim cum sa demolam ceea ce functiona cat de cat eficient ….. in loc ca becali sa fie ajutat si conditionat sa faca performanta, sa mareasca sumele investite, autoritatile si golanii au un singur scop: sa ii traga presul de sub picioare ….. niste tarani prosti!

  6. adrians

    Aveti cumva idee care este modalitatea folosita de echipele de handbal,baschet sau polo ori volei,prin care au fost totusi legitimati si sportivi straini ? Daca la handbal sau baschet ar mai exista varianta unei asocieri intre sectia respectiva si un sponsor gen Alexandrion – echipa de handbal stiam ca se numeste Steaua-Alexandrion – la polo ori volei nu am cunostinta de astfel de asocieri ! Ma gindesc ca cei de la CSA s-ar putea sa aiba in vedere si astfel de asocieri pt echipa de fotbal.Oricum,evaluarea cu 3,7 mil euro este o gaselnita pt care Talpan si restul de genii din MAPN isi vor bate cuie in bilute pt tot restul vietii.

    1. siegfried

      Nu ştiu cum e la celalte ramuri, dar la baschet clona adusă de la Târgovişte şi redenumită Steaua a încheiat un protocol cu CSM Bucureşti.
      CSA contribuie cu sala, echipament de joc şi de prezentare, cantonamente, refacere, cazare, masă, transport, barem arbitraj, asistenţă medicală. Adică mai nimic.
      CSM plăteşte jucătorii! Protocolul e valabil până în iulie 2017.

      Vezi aici: http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/09_20130729.pdf

    2. vitto

      voi nu intelegeti ca pe talpan & co nu-i intereseaza viitorul? el a avut o misiune clara de la grupul oprea sa-l distruga pe becali, nicidecum sa puna si altceva mai competitiv in loc! nu au nici un obiectiv pe termen mediu si lung…….

    1. alexandru-h

      Ah, daca vreti un calcul:

      In total, in inchisori gen Jilava, Pitesti, Vacaresti, Sighet sau Aiud au murit 1 maresal, 80 de generali si 1 contraamiral. Evident, a fost salvat cel mai anticomunist dintre ei, Mihail Lascar 😀

    1. vitto

      asta ar fi o pace imposibila …. pacea de (3.7 mln + 10% venituri)/pe an….. ne intoarcem la Kuciuk-Kainargi? lumea nu intelege ca becali are sub control o afacere, ca el este totusi un privat si ca urmareste, este obligat, sa produca venituri….. daca vei creste cheltuielile exponential, platind aiurea si aberant sume ce nu vor avea nici o eficienta sportiva (bani turnati in haznaua fara fund a bugetului de stat), Steaua va intra foarte curand cu bilantul in rosu si vei reduce corespunzator fondurile alocate ptr transferuri.
      Steaua de azi nu va creste ca performanta decat intr-un parteneriat privat (becali) – public (csa/primarie) in care investitorul va fi „impins” si „sprijinit” in mod direct sa construiasca un buget sportiv cat mai mare …. un singur individ sau o societate, un privat, nu va putea sa sustina singur cresterea performantei, ptr ca nivelul de competitivitate a crescut enorm in europa ….. nu este de acceptat ca cineva sa-si inchipuie ca privatul va prelua exclusiv in sarcina lui componenta sociala a „fenomenului Steaua”, iar in acest timp statul va continua sa-l jupoaie cat se poate …… asa ceva este absurd!

  7. xray Autor articol

    „Sub privirile lui Talpan, marca „Oțelul Galați” a fost vândută pe o sumă ridicolă! Astăzi a avut loc licitația pentru vânzarea mărcii „FC Oțelul Galați” și a palmaresului echipei de fotbal. Licitația a început de la 9.000 de euro și cel care și-a adjudecat marca și palmaresul va scoate din buzunar doar 10.000 de euro. Suma pare ridicol de mică, ținând cont că marca „Steaua”, spre exemplu, a fost evaluată la 57 de milioane de euro.

    Din marca „Oțelul Galați” fac parte marca aniversară de 50 de ani, 80 de trofee ale echipelor de seniori și juniori, între care Supercupa României 2011 și titlul de campion național în Liga 1 în sezonul 2010-2011.

    La licitație a fost prezent și Florin Talpan, juristul CSA Steaua, care a licitat pentru mai multe fanioane ale echipelor de fotbal din România! Vezi în GALERIA FOTO de mai sus ce a cumpărat Talpan! 245 € a cheltuit Talpan pentru a-și achiziționa fanioanele dorite la licitație”

    Sursa:gsp.ro

    PS
    „Nu se pune problema ca am primit bobârnace, cine ma critica nu apreciaza munca mea. Eu le multumesc marilor sportivi care m-au apreciat, care au luptat pentru acest club. Zic ca sunt sustinut si sunt convins ca voi reusi sa-mi fac treaba acolo. Nu vreau sa vorbesc despre mitingul FC Steaua, nu ma intereseaza, stiu ca trebuie sa apar acest brand si voi depune toate eforturile pentru a-l pastra. Nu vorbesc de raportul de control, nu m-a pus nimeni la zid, am muncit acolo, merit mai multa apreciere”, a declarat Talpan, prezent la licitatia marcii Otelul Galati.

    1. siegfried

      Păcat că Talpan n-a cumpărat şi marca Oţelul. Vă daţi seama? sud-peluza şi cei 3-4 ipochimeni care administrează „steaua liberă” ar fi ieşit în stradă de bucureie să celebreze câştigarea campionatului din 2011 de către CSA, că aşa au înţeles ei săracii, că palmaresul „urmează” marca.

    2. bogdand

      As vrea si eu sa inteleg cum este posibil sa avem parte de acelasi monolog talpanist la nesfarsit prin aceste fituici de ziare ….

      Am adus glorie Stelei!
      Am muncit mult si merit recompense!
      Am facut dreptate!
      Lupt pentru salvarea brandului Steaua …

      Cand o sa vad si eu ca incep ziaristii sa intrebe …
      nea Talpan:

      Ce inseamna dupa mintea ta sa aduci glorie Stelei?
      Cum salvam mai exact brandul/reputatia Stelei?
      Care este munca concreta depusa in ultimii 10-15 ani? Cati bani ai adus pentru CSA si pentru armata? Care au fost in comparatie chetuielile?
      Care sunt meritele pentru care consideri ca meriti sa fii promovat?
      Care sunt competentele care te recomanda la conducerea CSA Steaua Bucuresti? Care ar fi masurile ca echipa sa aiba parte de un traseu glorios care sa eclipseze incompetenta mioritica intalnita la Fotbal Club Steaua?

      Sper sa nu il vedem pe omuletul asta cumparand cupe si fanioane din patrimoniul Stelei in viitorul apropiat …

      1. vitto

        se poate asta ptr in romania ordinea si disciplina sunt doar vorbe goale….. nu talpan, care altfel spus este un limitat intelectual, este de vina ci aceia care ii permit derapajele in decor!
        tacerea si indiferenta naste monstrii ……

    3. kla2005

      10.000 de euro pentru „palmaresul” Otelul Galati (Marca Oţelul Galaţi 1964, palmaresul şi trofeele au fost vândute pentru suma de 10.000 de euro, joi seară, în cadrul licitaţiei Istoria unui simbol – Oţelul Galaţi de la sediul Artmark.)

      …sa zicem ca 10.000 de euro sunt doar pentru un titlu si inca 10.000 de euro pentru o cupa.
      In cazul Stelei dorim sa cumparam din palmares numai titlurile si cupele Romaniei (supercupa, cupa ligii…nu prea ne intereseaza)
      10.000 x 26 de titluri = 260.000 euro
      10.000 x 22 cupe = 220.000 euro
      TOTAL GENERAL = aproximativ 500.000 euro

      Adaugam „notorietatea” la aceste titluri si dublam suma = 1 milion de EURO

      Mi se pare acceptabil pretul.

      Sa zicem ca nu vrem sa divizam palmaresul si ca sunt mai multi cumparatori…asa ca suma finala ar putea fi de trei ori mai mare
      3 milioane de euro

      nici cu indulgenta nu ne apropiem de evaluarea de „3,7 milioane euro” pe sigla creata de clubul de fotbal si furata de Armata

  8. stelisthu

    Va salut!
    Sunt membru de 10 ani al acestui site, desi nu am fost activ. Urmaresc cu tristete ce se intampla cu echipa noastra, si nu stiu care ar fi solutia. Intr-o tara in care a 3-a instanta schimba decizia primelor 2 (si asta nici macar cu unanimitate), in care MAPN se ocupa cu infiintarea unei echipe de fotbal pentru a castiga a doua oara bani de pe urma vanzarii ei, in care oamenii sunt atat de usor de manipulat cu ajutorul Facebook-ului si lozincilor, nu prea sunt sperante.

    Atasez un articol care desi e preluat de pe un site al unei televiziuni indoielnice, arata cate echipe din fostele state comuniste mai apartin „statului” in zilele noastre. La prima vedere, doar UNUL (1) din 29. Si urmeaza al doilea. Ce spune asta?

    http://www.romaniatv.net/steaua-este-a-armatei-ce-s-a-intamplat-cu-marile-echipe-departamentale-din-comunism_336618.html

    1. vitto

      solutia este sa continuati sa faceti ce ati facut mereu ….. sa sustineti Steaua ….. nu este nevoie sa va spuna nimeni c are este aceasta …. cine nu stie inseamna ca nu a fost niciodata suporterul Stelei!

  9. apparte

    CSA vrea echipa de fotbal pt ca respecta performanta si fostele glorii! Si totusi, ieri, niciun rand despre Supercupa de la Monte Carlo de la a carei castigare s-au implinit 30 de ani! Spre deosebire de FCSB care-si bate joc de fostele glorii, e condus de un cioban si nu respecta nimic si pe nimeni si care a pus fara sa aiba aprobarea lui Tudorel , Piti, Lacatus sau Talpan ori Petrea o poza a acelei echipe insotita de un text care omagia acea victorie!

  10. piece-of-mind

    XRay, acum ceva vreme puneai stiri pe prima pagina cu marele miting al suporterilor stelisti, anuntat pentru astazi, cu pseudo peluza ros albastra si varii personaje care-si dadeau cu parerea pe la TV in materie de Steaua…poti concluziona pe subiect te rog? Inteleg ca a fost nebunia de pe lume, oamenii s-au calcat in picioare :))))).

    In alta ordine de idei, ramane cum v-am mai spus de atatea ori pana acum: NE VOM INTOARCE INTR-O ZI!

  11. alexutz2007

    kla2005: Palmaresul Rapidului valoreaza 2 mil E. Eu zic ca Palmaresul echipei de fotbal Steaua valoreaza cam 10-12 mil E.
    Cand spui palmares, ei in calcul cupa ligii, supercupele, cupa UCL(mai ales) si Supercupa Europei.
    Asa sa inchiriezi costa cam 500.000 E. Dar la ce evaluare din auzite a facut acea firma fantoma e si de asteptat sa umfle pretul.
    Totusi nu inteleg cum naiba a fost stabilit prejudiciul de 37 de mil E? Ce criterii au folosit? Si mai ales cum au ajuns la concluzia ca FCSB SA a adus un prejudiciu marcii Steaua?

  12. kla2005

    @alexutz2007
    Eu zic ca nu valoreaza niciun ban. Nici al Barcei. nici al Realului, nici al lui Bayern…nu e ceva palpabil, nu e ceva, un lucru, un bun care sa se poata cuantifica.
    AAAAA….putem cuantifica cupe, campionate ca numar, ca valoare a fiecarui trofeu, adica in sensul urmator:
    1. cupa din aliaj reprezentand castigarea campionatului 1980-1981…100 de euro
    Ceva de genul asta….
    Insa, „palmaresul”, istoria unei echipe nu e cuantificabila si nu e transmisibila.

    Activitatea unei echipe se poate continua sau nu…din pacate numele Steaua, cel cu CCE in palmares isi incheie activitatea in 2017…
    Incepand din 2017 CSA/CCA/Steaua se va transforma oficial in FCSB.
    Sunt curios daca FIFA va schimba numele castigatoarei CCE…pentru ca asa ar fi normal sau le va cere clubul de fotbal sa ramana numele, asa sa nu ne suparam noi foarte tare. Desi, s-ar putea sa se trezeasca cu un proces de la Talpan pentru utilizarea abuziva a numelui Steaua si prejudiciera brandului notoriu. (incerc sa fiu ironic, nu mi-o luati in nume de rau)

    Prejudiciul a fost „estimat” de o firma care acum este in insolventa, firma care cica a castigat o licitatie „transparenta”…atat de transparenta incat nimeni nu a stiut de ea…
    Nu conteaza.
    Conteaza ca MApNul si-a asumat rezultatele evaluatorului pe care l-au platit cu 80.000 de EURO!!!! MApNul a cerut evaluarea marcii notorii si stabilirea prejudiciului cauzat de FC Steaua intre 2004-2014, desi ei au inregistrat marca in 2013…cred

    Adica, ce a stabilit evaluatorul si si-a asumat MApNul:
    1. Marca Steaua Bucuresti (nu se zice care desen, ala cu vulturul, sigla pe care a creat-o Becali, sigla cu care s-a castigat CCE…sau toate) a fost evaluata pentru TOATE sectiile la o suma totala de 57.306.150 Euro
    2. Prejudiciul (conform evaluatorului) pe care FC Steaua trebuie sa-l plateasca este: 37 de milioane…adica cu vreo 20 de milioane mai putin decat INTREG brandul notoriu si asta numai pentru 10 ani de activitate, brandul notoriu activand din 1947!!!
    Aceasta suma este cuiul pe care si l-au batut in talpa „Talpanistii” (sic!). Ei au justificat aceasta suma ca fiind „taxa de licenta” ANUALA PENTRU UTILIZAREA marcii notorii.
    Cred ca au innebunit cand si-au dat seama ce prostie au facut.

    Eu cred ca s-au luat dupa Talpa-Iute care le-a spus ca va plati Jiji numai sa aiba sigla si numele. Daca s-ar gasi investitorul care sa plateasca 3,7 milioane pe an statului numai pentru a avea dreptul sa se numeasca Steaua, atunci ala ori e nebun ori e un miliardar care nu are ce face cu banii.

    Pana la momentul in care au realizat ca nu le da nimeni bani pe utilizarea marcii, in fiecare comunicat reprezentantii MApN invitau FC Steaua la negocieri. Spre exemplu:
    „….rămânând deschisă dialogului cu reprezentanţii clubului de fotbal reprezentat de FCSB, care pot contribui cu propuneri concrete şi constructive la găsirea cu celeritate a unor soluţii practice, conforme cu Decizia ÎCCJ nr. 3425/2014 şi în acelaşi timp, de natură să promoveze şi să sprijine performanţa sportivă.”

    Dupa ce nu s-a catadicsit nimeni, au gasit o portita cu numele, in sensul ca tot pe baza procesului castigat pe marca (proprietate intelectuala), clubul de fotbal nu ar mai putea purta numele Steaua. Desi initial s-a luat decizia normala si i-au trimis la plimbare, motivandu-se clar ca numele comercial (trade name) nu are nicio legatura cu marca comerciala (trade mark), iata ca surpriza…tot la o instanta cu „executorie” (coincidenta, nu?) se considera ca trade name este egal cu trade mark contrar normelor legale si contrar Conventiei de la Paris a carei parte semnatara e si Romania.

    Mai multi avocati au spus in presa ca asteapta motivarea Curtii de Apel, insa la o prima privire este o hotarare luata cu incalcarea flagranta a legii. Chiar daca este ilegala, e executorie dupa primirea motivarii si va fi pusa in practica.

    Parerea mea e ca reprezentantii CSA nu realizeaza pe deplin noroiul in care au intrat si din care nu au iesire.
    Au marca de peste doi ani si nu au produs niciun leu cu ea. Nu au organizat licitatie, nu au valorficat acest bun „notoriu” si, cred eu, ar trebui sesizate organele competente pentru ca se face un abuz „notoriu” in serviciu si nu se valorifica marca si ea in continuare „notorie”.
    Pur si simplu Ministrul ar trebui sa-l sune pe Jiji si sa stabileasca intr-o comisie o suma modica (100-300 de mii de euro pe an cred ca ar fi de bun simt) pentru nume si sa incheie nebunia asta!

  13. piece-of-mind

    @XRay

    Te superi dacă te rog să nu mai pomeneşti de „Peluza Roş-Albastră”? Nu de alta, dar ducem discuţiile despre suporteri în derizoriu…la nivel organizat, in materie de Steaua nu există decât Peluza SUD şi Peluza NORD!

    1. blaugrana86

      Mai exista PS si PN ?! Glumeam desigur… Sunt total de acord cu ce ai spus tu aici. In alta ordine de idei te invit sa vezi cati frați din pn si ps vor fi prezenți la meciul cu javrele… bineînțeles neorganizati, de obicei pe la t2 privind meciul ca la teatru

  14. alexutz2007

    Piece of mind mai usor cu frustrarile. Vezi sa nu-ti crape vreo vena. Te deranjeaza ca a aparut o noua peluza.Stiu si pe mine ma deranjeaza ca existi, dar din pacate trebuie sa fii acceptate.
    Kla orcum instanta va face o noua evaluare. Am impresia ca evaluatorul e cercetat penal.
    Cupa e la un general in vitrina. Aia nu e cea adevarata. E un fake aruncat ca pe o carpa.
    Aici cu palmaresul e o mare incurcatura. Palmaresul Otelului a putut fi vandut.
    Ala cu 37 de mil € a fost luat de pe site-ul ANAF.
    Cat despre prejudiciu, Talpan viseaza.
    Din pacate pe principiul puterilor in stat, D.N.A.-ul nu are competente, ca erau de mult unsi cu sapun.

Lasă un răspuns