CSA – COMUNICAT DE PRESĂ

de | mai 24, 2016

Pentru informarea opiniei publice, a iubitorilor de sport și a suporterilor, Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua București” face următoarele precizări:

Toate măsurile şi demersurile CSA „Steaua Bucureşti”, inclusiv constatările şi concluziile la care ajunge Comisia special constituită în decembrie 2015 la nivelul decizional al structurilor cu atribuţii ale MApN, vor fi aduse transparent şi prompt la cunoştinţa publicului. Nu a fost, astfel, luată vreo decizie care să implice schimbarea situaţiei actuale la nivelul fotbalului profesionist.

Două sunt obiectivele majore aflate în atenţia prioritară a Ministerului Apărării Naționale şi a CSA ”Steaua București”: crearea condiţiilor optime pentru performanţa fotbalistică stelistă şi respectarea riguroasă a exigenţelor impuse de legislaţia în vigoare.
Măsurile pentru susţinerea primului obiectiv menţionat implică parcurgerea unor proceduri legale şi administrative deloc puţine şi uşoare. De îndată ce se vor materializa primele rezultate, acestea vor fi anunţate în acelaşi spirit de transparenţă urmat până acum.

Așa cum a evidenţiat în mai multe rânduri prin comunicate și informări de presă, Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua București” este obligat de lege, ca titular al mărcii ”Steaua București” – bun aflat în patrimoniul public – , să facă toate demersurile de punere în valoare a mărcii, inclusiv prin evaluarea brandului. Astfel, până la acest moment, au fost încheiate următoarele proceduri, derulate de evaluatorul independent, competitiv selecţionat:
brand-ul ”Steaua București” a fost evaluat la suma de 57.306.150 euro;
taxa de licență pentru fotbal a fost stabilită la valoarea de 3.694.220 euro/an fără TVA;
prejudiciul pentru folosirea mărcii fără acceptul CSA ”Steaua București” a fost stabilit la valoarea de 36.826.310 euro.

În prezent, Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua București” derulează o serie de activități pentru valorificarea mărcii ”Steaua București”, conform evaluărilor prezentate.
Prin urmare, măsurile promovate pentru susţinerea optimă a fotbalului stelist se derulează în paralel cu demersurile de valorificare a patrimoniului propriu, pe care CSA ”Steaua București” e obligat prin lege şi hotărârile judecătoreşti pronunţate să le întreprindă. Prin dialog, comunicare şi bunăcredinţă a tuturor celor interesaţi, cele două piste de lucru ar trebui să conducă la soluţii durabile şi corecte, în interesul sportului.

Biroul de presă

Preluare de pe csasteaua.ro

Nota Redacției
Articol tematic publicat anterior pe fcsteaua: CSA cere 37 de milioane de euro pentru ca s-a folosit brandul „Steaua București”!

Scenariile optimiste care dădeau posibilă o colaborare între Clubul Sportiv al Armatei Steaua şi echipa FC Steaua Bucuresti au fost spulberate definitiv de ultima decizie a celor din CSA. În comunicatul remis azi, pe lângă prejudiciu, se vorbește și despre o „taxă de licență”  de de 3,7 milioane de euro/an fără TVA (4,5 milioane euro/an cu TVA), pe care ar trebui să o plătească anual echipa care ar dori să aibă utilizeze cu chirie marca „Steaua”.

Update: Reacţia lui Becali la anunţul făcut de CSA nu s-a lăsat aşteptată. În exclusivitate pentru Digi Sport, patronul roş-albaştrilor a exclus posbilitatea de a plăti suma de bani cerută de Armată.

„Ei au înregistrat marca în 2014, cum să ceri bani pentru ceva ce ai înregistrat în 2014 şi să ceri bani din urmă? Dar chiar dacă ar fi avut-o de atunci, ei ar fi trebuit să îmi dea mie bani, pentru că le-am făcut publicitate.

Acum trebuie să o scoată la vânzare să vedem cine plăteşte, pentru că preţul corect este cât poate cineva să dea, nu cât ceri tu. Nu mai punem la socoteală că plăteşti banii pentru ceva ce nu devine al tău.

Normal că nu sunt interesat să plătesc. Ca să pot eu să platesc banii ăştia trebuie să am profit, dar eu sunt pe pierdere. Trebuie să produc 7-8 milioane de euro ca să pot să dau 4 milioane de euro”, a declarat Becali.

21 de comentarii la „CSA – COMUNICAT DE PRESĂ

  1. xray Autor articol

    A apărut și bomboana de pe coliva: taxa de licență pentru fotbal a fost stabilită la valoarea de 3.694.220 euro/an fără TVA!!! 4,5 milioane euro/an cu TVA

    Mai mult decât iei dn drepturi TV dacă ieși campioană!! Jumate cât iei de la UEFA dacă te califici în grupe EL! :))))

    Incredibil! Ar fi o chirie de Guinness Book, daca nu ar fi clar „de Bălăceanca”!

  2. xray Autor articol

    Digisport:
    Reacţia lui Becali la anunţul făcut de CSA nu s-a lăsat aşteptată. În exclusivitate pentru Digi Sport, patronul roş-albaştrilor a exclus posbilitatea de a plăti suma de bani cerută de Armată.

    „Ei au înregistrat marca în 2014, cum să ceri bani pentru ceva ce ai înregistrat în 2014 şi să ceri bani din urmă? Dar chiar dacă ar fi avut-o de atunci, ei ar fi trebuit să îmi dea mie bani, pentru că le-am făcut publicitate.

    Acum trebuie să o scoată la vânzare să vedem cine plăteşte, pentru că preţul corect este cât poate cineva să dea, nu cât ceri tu. Nu mai punem la socoteală că plăteşti banii pentru ceva ce nu devine al tău.

    Normal că nu sunt interesat să plătesc. Ca să pot eu să platesc banii ăştia trebuie să am profit, dar eu sunt pe pierdere. Trebuie să produc 7-8 milioane de euro ca să pot să dau 4 milioane de euro”, a declarat Becali.

  3. siegfried

    Câteva observaţii legate de poziţia CSA-ului:

    -Din comunicat lipseşte utilizarea celebrului acronim „FCSB”. Suntem anunţaţi că „prejudiciul pentru folosirea mărcii fără acceptul CSA ”Steaua București” a fost stabilit la valoarea de 36.826.310 euro.„, dar nu ni se mai precizează numele celui care l-a cauzat.
    – Suntem informaţi că taxa de licenţiere e de 3,7 milioane de euro+tva pe an şi că CSA „derulează o serie de activități pentru valorificarea mărcii ”Steaua București”, conform evaluărilor prezentate, de unde reiese că în curând va avea loc o licitaţie care va porni fix de la acest preţ 3.694.220 euro/an fără TVA
    – Ce se va întâmpla cu echipa pe care numitul Talpan Florin-Costel urma s-o înscrie în liga a V-a? O înscriu folosind altă marcă decât asta pe care o scot la licitat?

  4. calinel

    Asta e un caz clasic in care autoritatile statului hartuiesc o companie privata. Nu mai vorbim ca CSA si Armata se acopera de penibil cu astfel de absurditati.
    Citiva ani in urma eram si eu un de acord ca generalii sa ii ia Steaua lui jj, dar cind vezi asa ceva iti dai seama ca generalii vor doar bani.

  5. alexandru-h

    Eu sunt multumit.

    Din decembrie 2014 pledez pentru taierea oricaror legaturi cu CSA. Nu poti face colaborare cu o astfel de institutie duplicitara, invechita, ignoranta in treburile fotbalului profesionist. Tot de atunci zic ca nu avem nevoie de sigla CSA, ca orice parteneriat cu CSA ar insemna cheltuieli nejustificate pentru intretinerea unei institutii de stat…

    Suma de 3,6 milioane de euro (fara TVA) nu e importanta pentru Steaua noastra pentru ca nu o va plati niciodata. Nu poti justifica o asemenea cheltuiala in conditiile secetei financiare din fotbalul romanesc. Daca punem banii astia alaturi de chiria pentru Ghencea, ne-ar da bugetul anual al lui Dinamo.

    Dar suma asta e importanta pentru stelistii liberi si sunt socat cand ii vad ca sunt veseli. Interesul lor primordial ar trebui sa fie, in momentul asta, formarea unei noi echipe care sa preia respectiva marca. Pentru asta ne-au terorizat cu societatile pe actiuni Steaua SA, cu inscrieri de cluburi in ligile inferioare, cu tot soiul de papagali de la Rotary. Or cerintele CSA au sters pentru totdeauna orice iluzie cu privire la echipa suporterilor; mai mult, au eliminat orice posibilitate ca o echipa de fotbal sa se formeze pe scheletul marcii CSA.

    Sunt prea multi bani. Daca gheneralii cereau 500.000 – 1 milion de euro anual, ar fi putut sa ii obtina. Prin presiuni, printr-o presa favorabila, exista o astfel de posibilitate. Dar lacomia i-a facut sa-si piarda orice bucatica de ratiune – nu va veni nimeni la licitatie pentru a le baga in buzunare atatia bani. Nu va veni nimeni cu echipe in ligile inferioare, nu va veni Becali, nu va veni niciun investitor „strain”, nu vor veni fanii cu o societate la care trebuie sa donezi bani doar pentru a plati pentru „privilegiul” de a folosi un desen.

    1. siegfried

      Alexandru H, te credeam mai vigilent.
      Nu e vorba de nicio lăcomie. CSA-ul vrea să folosească acelaşi truc ca şi în cazul grupelor de copii. Ce a zis Talpan în faţa judecătorului de la tribunal atunci când a motivat de ce el cere ca FC Steaua Bucureşti să-şi schimbele numele? Punctul 7 din concluziile scrise „În numele comercial apare şi Fotbal Club, acesta nu reprezintă un element distinctiv şi nu este suficient pentru a înlătura riscul de confuzie între cei doi furnizori, pentru serviciile şi produsele lor, chiar şi pentru activitatea de fotbal (pe care o are şi reclamanta)”. Deci ce-au făcut şmecherii de la CSA? au înscris 2 grupe de copii în campionatul de juniori după care s-au dus la judecător şi au zis:” Bre jude, şi noi şi clubul lui Becali ne numim la fel: Steaua. Şi ei, şi noi activăm în domeniul fotbalului, asta creează confuzie, aşa că unul dintre cluburi trebuie să-şi schimbe denumirea. Cum noi avem marca rezultă că cei care trebuie să-şi schimbe denumirea sunt ei”.

      La fel acţionează şi acum. Cer 3,7 milioane pe marcă pe an. Cât timp a avut FC Steaua marca? păi 10 ani, din decembrie 2004 (data acordării de către OSIM) până în decembrie 2014 (data hotărârii ÎCCJ). Aşa că o să se ducă la tribunal din nou şi o să zică: „bre jude, noi avem o marcă în valoare de 3,7 milioane de euro, FCSB ne-a împiedicat să o folosim timp de 10 ani, deci obligă-l matale să ne dea 37 de milioane cât am fi încasat noi dacă nu se bagă el pe fir.”

      1. raducus

        @siegfried.

        Interesant ce zici aici. Iar acum probabil devine mai interesant si circul format in jurul evaluarilor. Cand incepe licitatia? Si ce se intampla daca cineva obtine marca vs daca nu liciteaza nimeni?

        1. siegfried

          @raducus.

          Habar n-am când o să fie licitaţia. Dar când va fi se va începe de la preţul stabilit de evaluator (alea 3,7 milioane fără tva). Dacă n-o să se prezinte nimeni atunci CSA va avea două posibilităţi: fie organizeză altă licitaţie, dar cu un preţ de pornire mai mic (n-o să facă asta pentru ca atunci toată logica lor priviind prejudiciul de 37 de milioane cauzat de FC Steaua în 10 ani se va duce pe apa sâmbetei.) fie să încerce să valorifice în regie proprie marca (adică să-şi facă un departament de marketing şi să se apuce să vândă tricouri, mingi şi ce or mai vrea cu celebra marca).
          Dacă prin absurdul, absurdului se va prezenta cineva şi va da preţul cerut, atunci CSA va încasa suma de 3,7 milioane de euro, urmând ca toate veniturile din vânzarea de echipamente cu marca Steaua să-i revină licenţiatului (persoana care a câştigat licitaţia).

  6. maou

    Ieftin, presimt ca la licitatie o sa ajunga in jur de 10m. Din surse sigure sunt multi investitori din afara interesati, care nu se uita la bani. Sper sa se grabeasca CSA-ul, e posibil sa-l pierdem pe Ibrahimovic in favoarea lui Manchester United si ar fi pacat.

  7. asprilia

    @XRAY pai de ce sa se faca licitatie ? simplu care firma ofera mai mult ia marca steaua,poate da nea gigi un bulion si o ia el,dar stai ca el arer si prejudicii de platit las ca da rotary

    1. xray Autor articol

      @asprilia

      Cand nu cunosti legile poti indruga orice! Tu ai impresia ca e ca la taraba! :))
      Pentru ca asa zice legea!!! Nu o poate da decat prin licitatie publica, iar pretul de pornire este de 4,5 milioane euro cu TVA!

      PS
      Ciobanul a facut puscarie in cazul schimbului de terenuri cu armata pentru ca evaluarea a fost mai mica, ce a dus la un prejudiciu de vreo 400.000 euro. Dar daca dai o licenta, evaluata la 4,5 milioane euro, cu 1 milion si la „intelegere” cum spui tu? :)))

  8. xray Autor articol

    UPDATE

    Ministrul Apărării Naţionale, Mihnea Motoc, susţine că instituţia nu are interese ascunse şi că încearcă să aplice legea şi să caute soluţii, având în vedere că valorificarea mărcii “Steaua” este o obligaţie legală. Mihnea Motoc le transmite suporterilor stelişti că nu există niciun motiv să creadă că la nivelul MApN nu se caută soluţii pentru a rezolva problema de la Steaua.

    “Istoria acestei relaţii are atât de mulţi ani şi e acoperită de atâtea acte şi documente încât a ne imagina că în câteva luni putem să o reglăm pe de-a întregul ţine de supraomenesc. Ceea ce încercăm acum e să ne uităm cât mai puţin în trecut şi cât mai mult spre viitor. ”, spune Mihnea Motoc într-o postare pe Facebook.

    El a arătat că în prezent se lucrează pentru “modernizarea stadionului , valorificarea terenurilor aferente pentru antrenamente, creearea condiţiilor pentru licenţiere”. “Niciunul dintre aceste obiective nu poate fi atins fără promovarea de acte normative şi parcurgerea procedure administrative compelxe, care sunt în prezent în plină desfăşurare. Valorificarea marcii “Steaua” nu se face pentru ca aşa doreşte Clubul Sportiv al Armatei ori ministerul, o persoană sau alta, ci pentru că aici vorbim de o obligaţie legală. Dimpotrivă, a nu lua aceste măsuri îi expune pe cei cu atribuţii rigorilor legii, ceea ce nimeni nu doreşte să îşi asume.”, adaugă ministrul.

    Mihnea Motoc a precizat că ia în calcul ca în perioada următoare să organizeze o întâlnire între reprezentanţii suporterilor şi persoane avizate din minister.

  9. redbabyseal

    CSA nu are fotbal profesionist, pt ca NU ARE VOIE prin lege
    nu mai are inca din 1998, asa cum se stie
    CSA vrea sa licentieze ACTIVITATEA DE FOTBAL PROFESIONIST pe 4.5 mil euro/an

    pe pielea ursului din padure, oare cat cere?
    sau pe pielea plii?

    cum pla calului sa vinzi ce nu ai?

    ba, care cumperi de la mine raul Cris?

Lasă un răspuns