Campioană și la audiență în sezonul 2014-2015

de | iunie 17, 2015

Deși Dinamo a fost lidera turului, Steaua a revenit în retur şi a luat titlul şi la numărul de spectatori înregistrat în sezonul 2014-2015 al Ligii 1 la fotbal, cu toate că galeria reprezentată de Peluzele Nord și Sud s-au retras de la meciuri încă dinainte de la finalul turului. Datele oficiale arată că, dincolo de toate problemele de rezultate și de siglă din retur, Steaua a continuat să domine autoritar fotbalul românesc și la popularitate şi fidelitate.

Cu un total de 233.870 de spectatori care au venit în tribune de-a lungul campionatului, Steaua a câştigat datorită numărului mai mare de fani prezenţi la meciuri în retur decât în retur. Media slabă a fost afectată însă în ambele jumătăţi de campionat de unele conjuncturi.

– În toamnă, echipa lui Gâlcă a jucat trei meciuri pe propriul teren fără spectatori, pentru diverse acţiuni produse de suporterii din tribune.

– În retur, înlocuirea siglei a dus la retragerea peluzelor și la campanii negative „Nimeni la meci„, „FCSB nu e Steaua” etc. Totuși, și așa, campioana a rămas cea iubită echipă a României și în topul numărului de spectatori.

Cu toate că tot returul l-a jucat fără peluze, Steaua a înregistrat o prezență mai mare decât în turul campionatului.


În finalul sezonului, Steaua a avut meciuri cu mulţi spectatori în tribune: peste 14.000 la „U“ Cluj, peste 15.000 pe Național Arena la partida cu ASA, 26.000 „în deplasare” cu Dinamo, tot pe Național Arena și 10.000 la Iaşi, în ultima etapă.

Steaua este prezentă în 7 din primele 10 meciuri ca număr de spectatori din Liga 1.

Datele sunt preluate din prosport.ro

Steaua este lideră și la audiența TV în România cu 3 meciuri în top 5.

În concluzie, în retur, deși a evoluat mai neconvingator decât în tur și a fost lipsită de aportul afectiv și numeric al peluzelor Nord și Sud, Steaua și-a adjudecat toate trofeele posibile din competițiile interne și laurii de campioană a audienței pe stadioanele României.11401482_930114237032111_5300219532682209413_n

 

XRay

4 comentarii la „Campioană și la audiență în sezonul 2014-2015

  1. le-reseau-pansant

    Exact ce spuneam si acum o saptamana pe forum, romanii si fotbalul nu au nicio legatura, doar jale, vaiete, plans si nemultumirii. E rusinos sa te cheme Brasov si sa ai 2 meciuri cu sub 300 spectatori, Brasovul a avut anul acesta o medie de 1600 spectatori/meci acasa. Asta în conditiile în care este al 5lea cel mai populat oras al tarii, înca un centru industrial, turism, cendru universitar.

    150 suporteri înseamna la populatia actuala de 260.000 cam 0,06% din populatia orasului; 0,1% înseamna totusi 260 oameni, ei bine la multe meciuri se strang între 0,1 si 0,5% din populatia orasului, media de 1600 pe sezon fiind cam 0,7% din populatia orasului. Nu mai vorbesc de aria metropolitana sau de judet.

    Daca mâine nu se mai aloca fonduri pentru echipa/stadion/baza sportiva toti vor spune ca se distruge traditia unui centru, ca se loveste-n sport etc stiti placa. Adevarul este ca doar 0,1% din brasoveni se duc o data la 2 saptamani la un meci al echipe lor.

    La fel si celelalte orase, Clujul are procent cam 1,2% din populatie per meci, ponderat la 2 echipe ar însemna cu mare indulgenta 2,5%. Piatra Neamt oras cu traditie în fotbal, cu echipa în Divizia A de ani de zile, media pe sezon 1300 oameni, asta însemnând 1,5% din populatia de 85.000.

    Bucurestiul la fel de dezamagitor ca toata tara, desi ar avea o scuza palida. Cele trei echipe Steaua, Dinamo si Rapid insumeaza în medie cam 17.500 spectatori/etapa asta înseamna cu indulgenta 1% din populatie, fara comentarii. In capitala tarii 0,8% din populatie se duce la un meci de fotbal, trist, mai ales cand ai cele mai iubite echipe, infrastructura moderna, echipa campioana, rivalitate.

    Sa zicem ca daca nu ar fi fost 3 echipe poate ca nr spectatorilor ar fi fost mai mare (cel putin 2 meciuri acasa pe etapa) plus anumiti suporteri care se duc la un singur meci (cine merge sa vada Steaua greu se duce si la Rapid). Dar totusi cu greu 1% din populatie se duce la stadion desi în Bucuresti este cel mai ridicat nivel de trai din tara.

    Trist si amar.

    1. empyro

      Pai si atunci nu sunt degeaba si bocetele cu disparitia „echipelor” de traditie ? Cauta cineva pe forum scuze pentru spectatorul roman. OK, sunt si anumite impedimente, dar problema de esenta este lipsa de interes pentru stadion. Pentru placerea jocului, placerea de a urmari spectacolul sportiv pe viu…

    1. xray Autor articol

      @joseph
      Tocmai, ca a disparut circul, de asta nu mai vine. Din pacate, un circ facut inainte de eveniment prinde, are efecte. Lumea vine sa vada „sânge”.

      Absenteismul nu e doar in fotbal. E generalizat in sportul romanesc. E valabil si la CSA, dar si la majoritatea cluburilor sportive. Are si cauze sociale, dar si deficiente de promovare. Presa are partea ei de vina. Am publicat: Fotbalul în gura presei

      Ștefan Beldie, moderator TV și jurnalist sportiv: „Ce greșesc de prea multe ori televiziunile care transmit meciurile?

      În prea multe situații, televiziunile care transmit meciurile uită total că acestea sunt produsul pe care-l vând telespectatorilor. Prin urmare, în emisiunile de analiză și în comentariile transmisiunilor s-a dezvoltat reflexul de-a ironiza tot ceea ce ține de Liga 1. Iar dacă nu e vorba de ironii, e vorba despre exprimarea unor dezamăgiri atât de adânci încât ți-e teamă că respectivul va intra în depresie. Iar dacă nu e vorba de dezamăgire, apare invariabil disprețul pentru fotbalul nostru.

      Sigur, e mult mai ușor să vii într-un studio și să spui că ai văzut un meci slab, că nu se joacă nimic, că nivelul e scăzut, că bla-bla, bla-blum …

      În fine, deși moderatorii nu le pot cere invitaților să-și modifice discursurile – dacă aceștia văd că un meci e slab, păi, slab este – totuși, moderatorii au capacitatea de-a influența discuția prin întrebările pe care le adresează, prin temele pe care le deschid. Dacă tu, ca moderator, începi discuția de fiecare dată cu o constatare de genul „vai, ce meci slab”, atunci ai șanse mari ca și cei de la masă să-și orienteze discursul după tine.

      Alții însă au preferat să spună că produsul pe care nu-l mai dau e penibil cu atâta determinare încât, după un timp, le-a intrat în reflex să spună asta. Prin urmare, când au dat din nou meciuri, au rămas blocați în acel discurs.

      Acolo unde sunt frecusuri sau rivalitati locale, zonale, etnice sau de nationalitate, mai vine lumea, dar nu pentru sport in sine, ci sa defuleze una impotriva alteia. Steaua vs Dinamo, românii vs unguri, Timișoara vs Arad, olteni vs „mitici” … sunt doar câteva exemple.

Lasă un răspuns