Sign in to follow this  
Followers 0
fcsteaua.ro

Piatra de moarã

10 posts in this topic

Specialiștii în publicitate au identificat patru faze ale unui produs care urmeazã a fi lansat pe piațã. În cele ce urmeazã le voi enumera și voi aplica aceastã teorie la produsul fotbalistico-economic dar și electoral Steaua București, în perioada Becali. Trebuie precizat de la început cã valența electoralã a produsului a primat în fața celei fotbalistico-economice.

 

1. ,,Copilul-problemã" este stadiul de lansare a produsului, e vorba de o perioadã de incertitudini, când nu se știe dacã produsul va rezista pe piațã. Produsul ,,Steaua Becalianã", lansat în perioada de incertitudini pãunescianã, a rezistat pe piața încã de la început, pentru cã a avut mulți consumatori. Motivul? Marca puternicã sau cum ar spune cei care lucreazã în ,,advertising", popularitatea deja existentã a ,,brandului" Steaua. Becali a fost astfel scutit de investițiile majore care sunt de obicei necesare în acest stadiu și care vizeazã în primul rând popularizarea produsului în rândul potențialilor consumatori. Partea cu lipsa investițiilor Becali a pãstrat-o pânã în ziua de azi.

 

2. Produsul- vedetã sau ,,Stea" este faza de dezvoltare, când vânzãrile cresc, acceptarea produsului de cãtre publicul consumator crește, cresc și profiturile. În cazul de fațã este vorba despre sezonul din Cupa UEFA de acum douã sezoane. Ne-am reafirmat pe plan european, acesta a fost principalul câștig în plan fotbalistic. Visteria clubului nu a fost prea mult îmbogãțitã, pentru cã nu a existat o strategie de marketing prin care produse marca ,,Steaua" sã fie vândute, deși am început sã avem fani și în rândul cetãțenilor altor țãri. Profitul a fost pentru Becali, dar unul electoral, ce-l mai interesa pe el visteria clubului? Aceia erau bani care ar fi trebuit reinvestiți, așa sunã strategia de menținere a produsului, cea de adoptat în aceastã fazã conform specialiștilor. Concurența ar fi trebuit contracaratã prin aceste investiții. În ce ar fi trebuit fãcute aceste investiții? În JUCÃTORI DE VALOARE, care sã creascã ,,productivitatea" echipei, adicã sã aducã VICTORII!

 

3. Faza ,,VACÃ DE MULS". Aceasta este faza în care produsul Steaua a ajuns începând cu anul trecut, odatã cu participarea dupã 10 ani în grupele Ligii Campionilor. Iatã cã Steaua nu mai aducea doar profit electoral , ci și financiar. Strategia recomandatã în aceastã faza a produsului? Aceea numitã de fructificare, în care încasãrile sunt folosite pentru susținerea unor noi ,,produse-stea", cu alte cuvinte investiții în juniori, care peste ani sã dea alte produse ,,vacã de muls", dar și, din nou și obsesiv, în achiziționarea unor JUCÃTORI DE VALOARE, domnule Adrian Ilie! Produsul Steaua se aflã încã în faza ,,vacã de muls", care însã se va încheia dupã aceastã stagiune europeanã.

 

4. Ultimul produs se numește ,,Piatrã de moarã", un nume potrivit și patronului echipei noastre. Aceasta este faza de declin a produsului, în care scad vânzãrile, scad profiturile, inclusiv cele electorale și, mai ales, apar produse ale concurenței la fel de bune. Strategia recomandatã este cea de retragere, pentru ca sã nu se piardã din ce în ce mai mulți bani cu acest produs care devine o povarã.

 

CONCLUZIE: Sãptãmâna trecutã a fost Ziua Înãlțãriii Sfintei Cruci. Mi-a sunat la poartã un preot pe care l-am primit în casã pentru sfințire. A ajuns și în camera fetiței mele de 1 an și o lunã, în care troneazã pe un perete un poster de la eliminarea Valenciei din UEFA. S-a uitat la mine și m-a întrebat: ,,Sunteți stelist?". La rãspunsul meu afirmativ mi-a spus: ,,Foarte bine, este singura echipã care a dat randament în Europa!". Ceea ce nu înțeleg conducãtorii noștri este cã Steaua e o marcã, produsele care ies din aceastã ,,fabricã" pot fi întotdeauna de tip ,,stea", apoi ,,vacã de muls", sunt viabile economic! Trebuie sã avem o conducere care sã înțeleagã aceste aspecte. Atâta timp câ patron va fi Gigi Becali, pot spune un singur lucru referitor la speranța de a vedea o Stea din nou puternicã în Europa: ,,Cu Dumnezeu înainte!"

 

Întotdeauna, HAI Steaua!

 

alexblaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce nu înțeleg conducãtorii noștri este cã Steaua e o marcã,

 

 

Cind joci titular cu Gigel Coman atita timp, cind inca ii ai pe Lovin si Ov Petre, cind Badoi face tusa, cind Cristocea este impins afara, cind Bostina este alungat si Ochirosii umilit...marca asta este cam terfelita. Nu numele conteaza, nici galeria, nici palmaresul ci rezultatul si felul cum a fost obtinut. Cu Hagi ca si cu Olaroiu obtinem numai victorii de ne este rusine sa le mentionam rivaliilor sau umilinte ce ne tin trezi noaptea pina pe joi incolo.

 

Becali intelege ca nu intelege nimic si va schimba numele echipei. (nu ma credeti dar veti vedea voi curind). Si juma de Romanie va rasulfa usurata ca nu isi mai vede echipa iubita umilita de zdrente acasa si-n deplasare.

 

Solutiile salvarii marcii asteia exceptionale sunt ca la dentist-tratat ori scos. Antrenorul trebuie scos ca are gangrena si nu se mai poate repara iar lotul trebuie tratat cu antibiotic anti-Lovin sa nu se infecteze si aia care mai misca ceva astazi. Care-i stelist intelege, care-i fraier intelege dar nu recunoaste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in caz ca nu l-ati citit, un articol fain dintr-un ziar online:

 

"La Steaua, în septembrie 2007, se joacã același kick and run abandonat de englezi, inventatorii lui, în urmã cu zece ani. Dã-i și fugi e noul fotbal din Ghencea. Combinații? Inventivitate? Vitezã de gîndire și de execuție? Rarisime.

 

Pasa lungã, bubuiala au înlocuit construcția inteligentã, creația. Portarul degajeazã, fundașii degajeazã, poate și pentru cã Ovidiu Petre și Lovin sînt rudimentari și bezmetici, și, dacã mingea nu ajunge direct la atacanți, se oprește invariabil la Nicolițã.

 

Iar Nicolițã, sã te ții, capul în pãmînt și aleargã, Bãnel, aleargã! Ar intra și prin ziduri dacã ar putea. La sfîrșit, aruncã și el balonul în careu, indiferent dacã e cineva acolo. Așa a învãțat, așa face. ªi nu iese mai nimic. Atenție, în Champions League e altceva! Dacã nu renunțã la kick and run, nu vor fi 12 puncte, cum viseazã Becali, vor fi mult, mult mai puține.

 

PS. Probabil cã, atunci cînd i-a spus lui Becali cã Ovidiu Petre e cel mai bun închizãtor din țarã, selecționerul a rîs de el. Petre nu e nici primul, nici al doilea, nici al treilea. Mediocritatea nu are ierarhii."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam ca odata cu venirea lui Hagi Steaua va juca un joc spectaculos placut ochiului dar se pare ca nu sa schimbat nimik.Portarul si fundasi degajeaza iar daca varfurile nu ajung la minge sa dus faza.Unde e jocu ala cu pase la firu ierbi cu combinati si inevitabil cu multe goluri.E pe Elton Becali la numit mingicar iar acum se vede lipsa paselor destepte.Cu Dinamo tot Elton a centrat la unul din goluri.Cat timp Steaua o sa-l aiba patron pe Becali o sa avem mereu probleme si va da numai goluri din cornere.

 

 

Sa speram ca vor fi si zile mai bune in Ghencea.

 

 

Cu Steaua oriunde si oricand.

 

 

 

Cu fularsteaua2 sprecl2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, ce facem??? Se pregateste intoarcerea Printului Desertului!

 

Deci, suntem sau nu de acord sa vina Olaroiu???? Daca nu, cum cred ca e normal, trebuie sa-l huiduim pe Olaroiu non-stop chiar daca e in Orient! Or sa revina Gigel Coman, Caramarin e liber de contract, Ov. Petre (cel mai bun rapidist in meciul de duminica) ce sa mai zic????

 

Ii asteptam si pe alde Pompilica, Mitrita sau Nanu si ceilalti liliputani din era de aur a lui Piti Coach!

 

Situatia e GRAVA si nu mai avem pe nimeni care dribleaza in echipa!

Si nici nu o sa mai avem!

 

Mai bine ne uitam la Cornetu Talalau daca vrem sa mai vedem spectacol!

 

E usor sa dai vina pe Hagi, dar nu cumva echipa joaca ce juca cu Olaroiu??? Asta cand nu intra Elton si facea spectacol cu Dica si ceilalti! NU VEDETI CA DOAR 2-3 JUCATORI TREBUIESC SCHIMBATI??? O ROTITA MICA SI SE SCHIMBA TOT! BINE, IAR VA PLICTISESC CU Lovin, Ov. Petre SI Nicolita, DAR ASTA VREAU SA VAD! SAU MACAR Nicolita PE DREAPTA SI BADOI PE STANGA! OFFFFFFFFFFF! UNDE E PLESAN, CA ASTA MAI STIE CU MINGEA! VAI DE LOVINI SI OVIZII NOSTRI! VAI DE MIJLOCUL NOSTRU CARE NU DA O PASA CORECTA IN ADANCIME! VAI DE NOI!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steaua e singura echipa din Romania care este un BRAND .....

 

Dar pacat nimeni nu se foloseste de asta in folosul clubului bineinteles nu in a lu Jiji

 

Forza Steaua

Share this post


Link to post
Share on other sites

**** BEKLI!

**** BEKLI!

**** BEKLI!

**** BEKLI!

Asta tre sa strigam la fiecare meci de acu inainte pentru a arata ca Hagi nu merita(ca om in primul rand)un astfel de comp[ortament,si ca sai dam o palma mocanului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu inteleg conducatorii nostri ca Steaua e o marca??

 

Deoarece Romania duce lipsa acuta de manageri buni...toata tara este in situatia asta,sistemu prost,comunist,greu si corupt,manageri 0....

 

Becali asa a fost "educat" de societatea in care a trait

 

Desi nu-mi convine banul conduce dar problema la noi e ca nu stie lumea sa-l managerieze,chiar daca multi au averi mari,dar toti au fost odata morti de foame si au ramas cu obiceiurile de atunic(tzepe,hotii,orice ca sa traiasca).

 

Sistemul este asa....se v-a schimba odata ce generatia asta de 14-19 ani va ajunge mai sus,sper ca acum,desi aceasta generatie mi se pare una esuata din nastere si o generatie test,deoarece am fost toti educati in acelasi stil si in acelasi sistem de invaatmant,s.a.m.d.

 

Abia cand generatia asta va incepe sa aiba copii sper sa aiba inteligenta sa ii educe intr-un stil mai capitalist.

 

Imi cer scuze ca am facut asa o paralela pe departe dar de aici pleaca problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schema BCG nu cred ca e cea mai potrivita pentru situatia asta...e ca si cum l'ai analiza pe Becali dupa perceptele lui Habermas, it's futile mate! si daca vrei tu neaparat iti voi spune eu ca Steaua nu va ajunge sa fie vreodata piatra de moara pentru Becali...pentru ca mai dureaza destul de mult pana Becali va deveni o marca mai importanta decat Steaua, ok ?

 

avem aceeasi problema de cand a plecat Piturca si sunt sigur ca toti ne amintim cat de reticenti am fost cu fiecare dintre antrenorii nostri - pentru ca fiecare dintre ei a avut o perioada(cu exceptia lui Zenga perioada cu pricina a fost la inceput) NEFASTA in care ne trezeam spunand: De ce l'om fi lasat pe Pitzi sa plece ?

 

Consemnul este ca orice se va intampla nu vom pleca...orice ar fi Ghencea nu va ramane vreodata goala...vor ramane cei harsaiti cu adevarat, cei interesati mai mult de a'l injura pe G.B., cei beligeranti, cei cretinoizi, cei cu fixatie orala la seminte, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu ziceam ca Steaua e o piatra de moara pentru Becali, sustineam ca acest produs, "Steaua becaliana", se apropie de sfarsitul existentei sale si ca nu s-au luat de catre conducere masurile necesare in momentele respective, pentru a se transforma in altceva, mai exact intr-un produs viabil.

Bine, vorbim aici din punctul de vedere al unor oameni cat de cat normali, nu de Jiji, care n-o sa-si dea niciodata seama ca acest produs fotbalistico-economico-electoral este perimat, este in ultima faza a existentei sale. El o sa incerce in continuare sa carpeasca, sa puna petice care sa tina intregul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0